Використання комп’ютерних
засобів навчання надає більші можливості у поданні навчального матеріалу, вони
значно відрізняються від звичних, робота з ними безпосередньо впливає на
мотивацію учнів, швидкість сприйняття матеріалу, стомлюваність і, таким чином,
на ефективність навчального процесу в цілому.
На етапі підготовки уроків з використанням Інтернет-ресурсів необхідно враховувати наступні моменти:
Ø психологічні особливості учнів даного
класу;
Ø мету і результати навчання;
Ø вибір найбільш ефективних елементів
інформаційно-комунікаційних технологій для вирішення конкретних завдань
конкретного уроку.
Вчитель в своїй роботі може використовувати Інтернет з
різними цілями:
1. Пошук інформації,
необхідної для використання на уроках.
2. Спілкування і
співпраця з колегами.
3. Зв’язок з учнями.
4. Публікація
необхідних повідомлень, статей і ін.
5. Використання електронних баз вчителя, залучення методичних
скарбничок вчителів мережевої спільноти, можливості динамічної незалежної
експертизи протягом уроку.
Разом з
тим:
1. Не завжди в Інтернеті можна знайти
все, що потрібно. Деколи варто просто скористатись підручником, енциклопедією,
періодичним виданням.
2. Доцільно використовувати Інтернет
для перегляду офіційних маріалів: наказів, навчальних програм, положень про
конкурси, тощо.
3. При використанні електронних
ресурсів (уроків, підручників, презентацій) потрібно дотримуватись законів про
авторське право.
4. Використовуючи знайдені матеріали,
необхідно переконатись, що вони є вірогідними і не застарілими.
5. Потрібно вміти правильно зберігати і
подавати знайдені матеріали.
6.
Необхідно потурбуватись про надійність зберігання знайдених матеріалів.Під час проведення уроків з використанням Інтернет:
1. Учні
повинні відчувати, що вчитель слідкує за їх діями.
2. Учні
повинні знати, що вони можуть робити в Інтернеті тільки те, що передбачено
планом уроку і вимогами вчителя.
3. Вчитель
повинен провести бесіду з учнями щодо безпеки роботи в Інтернеті і про наслідки
відвідування заборонених сайтів.
4. Необхідно
розробити і роздрукувати правила користування Інтернетом.
5. Бажано
встановити спеціальне програмне забезпечення для блокування перегляду учнями
заборонених сайтів.
6. Варто
ознайомити учнів з правилами пошуку потрібних відомостей, спрямувати їх роботу
в потрібне русло, запропонувавши відповідний перелік сайтів.
1.
Роздрукувати веб-сторінки.
2. Зберегти
веб-сторінки.
3.
Продемонструвати через проектор.
4. Імпортувати текст і графіку в текстовий документ чи презентацію. Тут слід
пам’ятати про авторське право.