Мій офіційний блог знаходиться за адресою: Блог вчителя інформатики та математики КЗ "Компаніївське НВО"

Використання Інтернет-ресурсів на уроках

Використання Інтернет-ресурсів підіймає на якісно новий рівень підготовку і проведення уроків, відкриває широкі можливості.
Одне із завдань вдосконалення освіти полягає в тому, щоб озброїти учнів знаннями і навичками використання сучасної техніки.
Задача інформатики як навчального предмету - дати учням основні базові поняття сучасної науки, прищепити навички роботи на комп'ютері в якості користувача, навчити способам індивідуального пошуку інформації та її творчої переробки, а також грамотно працювати з різними носіями інформації.
У сучасних умовах найбільш актуальними стали не навички програмування, а вміння використовувати інформаційні технології в конкретному виді діяльності. Проникнення комп'ютерів у всі сфери життя суспільства переконує в тому, що культура спілкування з комп'ютером стає частиною інформаційної культури людини.
Комп'ютерні технології і, перш за все, Інтернет, не просто ще один технічний засіб навчання, а якісно нова технологія. Специфіка технологій Інтернет полягає в тому, що вони надають величезні можливості вибору джерел інформації, та головною перевагою є можливість швидко знайти потрібну інформацію.
Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше вчителям важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з використанням Інтернет-технологій, школи отримали можливість підносити нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.
Технології, які використовуються для зв'язку учнів з спільнотами та один з одним, можуть зробити процес навчання більш цікавим, що відповідає реаліям сьогоднішнього дня, надаючи потрібну інформацію у потрібний час. Використання сайтів при проведенні уроків мають свої плюси у порівнянні з традиційною формою проведення уроків:
ü    інтерактивність: сайти можна використовувати як у школі, на уроках, так і вдома (при наявності доступу до Інтернету) для самостійної підготовки.
ü   використання Інтернету на уроках підвищує інформаційну культуру учнів і розвиває прагнення використовувати Всесвітню павутину для самоосвіти.
ü це дозволяє використовувати при проведенні уроків більш широку інформацію, ніж та, яка представлена в традиційних джерелах. 
ü використання сайту забезпечує оперативність поповнення навчального матеріалу новими відомостями, що з'являються в наукових журналах та інших спеціалізованих джерелах.
При використанні інформаційних ресурсів Інтернет в організації пізнавальної діяльності школярів на уроці і в ході самостійної роботи необхідно враховувати їх вікові особливості, рівень підготовленості та наявні для цього умови. Крім того, мотивація вивчення матеріалу буде більш успішною, якщо перед учнями ставляться конкретні і практично значущі завдання, до вирішення яких залучаються різноманітні інформаційні технології.
    Використовувати Інтернет-ресурси можна при проведенні уроків-практикумів. Наприклад, такий урок я провела в 11 класі під час вивчення теми "Електронні таблиці. Табличний процесор". На уроці закріплення знань і вмінь я вирішила поєднати використання Інтернет-ресурсів при роботі з електронними таблицями.
Мета уроку:
·        формування навичок та вмінь інформаційно-пошукової і групової діяльності;
·        розширення кругозору учнів.
Завдання, що вирішувалися на цьому уроці:
1.     навчити подавати інформацію в зручній для роботи формі;
2.     закріпити практичні навички роботи в Інтернеті і з електронними таблицями;
3.     розглянути раціональні способи пошуку потрібної інформації.
На підготовчому етапі учням було запропоновано підготувати повідомлення про пошукові системи Yandex, Google, Rambler, Aport.
На етапі актуалізації знань і вмінь було повторено основні прийоми роботи з електронними таблицями, правила введення запиту для пошуку інформації в Інтернеті.
Потім була проведена практична робота з пошуку інформації про навчальні заклади в Інтернеті (так як це 11 клас), мета якої:
§      розглянути один зі способів швидкого пошуку необхідної інформації;
§ відпрацювання вміння знаходити інформацію на задану тему і представляти її в зручній для роботи формі з використанням електронної таблиці.
На етапі узагальнення та аналізу виконаної роботи кожна група представила результати своєї роботи. Після чого учні отримали домашнє завдання та відбулося підведення підсумків уроку.
Інтеграція інформатики з іншими навчальними предметами організаційно полегшується тим, що є можливість поєднати вивчення тем, таких як текстові редактори, створення презентацій, використання Інтернет-технологій з темами інших предметів і організувати інтегровані уроки. На таких уроках учні вдосконалюють навички роботи з інформацією (збір інформації з різних джерел, в тому числі залучення Інтернет-ресурсів; відбір і структурування матеріалу, представлення інформації різними способами). Робота над дизайном виховує естетичний смак, підвищує загальнокультурний рівень учнів, стимулює творчий підхід до виконання завдання.