Використання
Інтернет-ресурсів підіймає на якісно новий рівень підготовку і проведення
уроків, відкриває широкі можливості.
Одне
із завдань вдосконалення освіти полягає в тому, щоб озброїти учнів знаннями і
навичками використання сучасної техніки.
Задача
інформатики як навчального предмету - дати учням основні базові поняття
сучасної науки, прищепити навички роботи на комп'ютері в якості користувача,
навчити способам індивідуального пошуку інформації та її творчої переробки, а
також грамотно працювати з різними носіями інформації.
У
сучасних умовах найбільш актуальними стали не навички програмування, а вміння
використовувати інформаційні технології в конкретному виді діяльності.
Проникнення комп'ютерів у всі сфери життя суспільства переконує в тому, що
культура спілкування з комп'ютером стає частиною інформаційної культури людини.
Комп'ютерні
технології і, перш за все, Інтернет, не просто ще один технічний засіб
навчання, а якісно нова технологія. Специфіка технологій Інтернет полягає в
тому, що вони надають величезні можливості вибору джерел інформації, та
головною перевагою є можливість швидко знайти потрібну інформацію.
Вже
давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше вчителям
важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з
використанням Інтернет-технологій, школи отримали можливість підносити нову
інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.
Технології,
які використовуються для зв'язку учнів з спільнотами та один з одним, можуть зробити
процес навчання більш цікавим, що відповідає реаліям сьогоднішнього дня,
надаючи потрібну інформацію у потрібний час. Використання сайтів при проведенні
уроків мають свої плюси у порівнянні з традиційною формою проведення уроків:
ü інтерактивність: сайти можна
використовувати як у школі, на уроках, так і вдома (при наявності доступу до
Інтернету) для самостійної підготовки.
ü використання Інтернету на
уроках підвищує інформаційну культуру учнів і розвиває прагнення
використовувати Всесвітню павутину для самоосвіти.
ü це дозволяє використовувати
при проведенні уроків більш широку інформацію, ніж та, яка представлена в
традиційних джерелах.
ü використання сайту
забезпечує оперативність поповнення навчального матеріалу новими відомостями,
що з'являються в наукових журналах та інших спеціалізованих джерелах.
При
використанні інформаційних ресурсів Інтернет в організації пізнавальної
діяльності школярів на уроці і в ході самостійної роботи необхідно враховувати
їх вікові особливості, рівень підготовленості та наявні для цього умови. Крім
того, мотивація вивчення матеріалу буде більш успішною, якщо перед учнями
ставляться конкретні і практично значущі завдання, до вирішення яких
залучаються різноманітні інформаційні технології.
Використовувати
Інтернет-ресурси можна при проведенні уроків-практикумів. Наприклад, такий урок
я провела в 11 класі під час вивчення теми "Електронні таблиці.
Табличний процесор". На уроці закріплення знань і вмінь я вирішила
поєднати використання Інтернет-ресурсів при роботі з електронними таблицями.
·
формування
навичок та вмінь інформаційно-пошукової і групової діяльності;
·
розширення
кругозору учнів.
Завдання, що
вирішувалися на цьому уроці:
1.
навчити
подавати інформацію в зручній для роботи формі;
2.
закріпити
практичні навички роботи в Інтернеті і з електронними таблицями;
3.
розглянути
раціональні способи пошуку потрібної інформації.
На підготовчому
етапі учням було запропоновано підготувати повідомлення про пошукові системи
Yandex, Google, Rambler, Aport.
На етапі
актуалізації знань і вмінь було повторено основні прийоми роботи з електронними
таблицями, правила введення запиту для пошуку інформації в Інтернеті.
Потім була
проведена практична робота з пошуку інформації про навчальні заклади в
Інтернеті (так як це 11 клас), мета якої:
§ розглянути
один зі способів швидкого пошуку необхідної інформації;
§ відпрацювання
вміння знаходити інформацію на задану тему і представляти її в зручній для
роботи формі з використанням електронної таблиці.
На етапі
узагальнення та аналізу виконаної роботи кожна група представила результати
своєї роботи. Після чого учні отримали домашнє завдання та відбулося підведення
підсумків уроку.
Інтеграція
інформатики з іншими навчальними предметами організаційно полегшується тим, що
є можливість поєднати вивчення тем, таких як текстові редактори, створення
презентацій, використання Інтернет-технологій з темами інших предметів і
організувати інтегровані уроки. На таких уроках учні вдосконалюють навички
роботи з інформацією (збір інформації з різних джерел, в тому числі залучення
Інтернет-ресурсів; відбір і структурування матеріалу, представлення інформації
різними способами). Робота над дизайном виховує естетичний смак, підвищує
загальнокультурний рівень учнів, стимулює творчий підхід до виконання завдання.