Інтернет відкрив величезні можливості перед педагогами
сучасної школи. Вчителі, удосконалюючи свій професіоналізм і поповнюючи свої
методичні скарбнички, все частіше відчувають потребу в методичній підтримці щодо проведення
уроків із застосуванням Інтернет–ресурсів.
Інформаційне середовище навчання розширюється в умовах
інформатизації системи освіти і перед вчителями стоїть досить складне завдання – знайти відповідь на
запитання: які Інтернет–ресурси будуть найбільш ефективні в освітньому процесі?
Аспекти
використання педагогічних технологій на уроках з використанням ресурсів мережі
Інтернет:
Ø Ресурси
мережі Інтернет повинні полегшити вид діяльності вчителя на уроці.
Ø Учні
повинні вміти вільно орієнтуватися, звертаючись до ресурсів мережі Інтернет.
Ø Учитель
може вибирати ресурси мережі Інтернет з методичним супроводом для досягнення та
аналізу результативності навчального процесу.
Освітні
ресурси мережі Інтернет
Дидактичними засобами вважаються всі освітні ресурси,
які беруть участь у процесі навчання та призначені для використання, як
вчителем, так і учнем.
У мережі Інтернет можна вибрати освітні ресурси за
наступними напрямками:
§
Конспекти
уроків
§
Методичні
розробки та дидактичні матеріали до уроків
§ Навчальні
програми, варіативні курси, навчальні модулі з шкільних предметів
§
Електронні
підручники
§
Презентації
до уроків
§
Відеоматеріали
із записами уроків
§
Педагогічні
ініціативи педагогів, реалізовані в практичній діяльності.
Основні мотиви
використання Інтернету учнями:
ü отримання
навчальної інформації;
ü доступ
до інформації, не відображеної в традиційних джерелах;
ü можливість
віртуальних подорожей по віртуальних музеях, бібліотеках, містах, країнах;
ü участь
в мережевих проектах, інтерактивний режим спілкування зі своїми однолітками.
Таким чином, Інтернет можна використовувати і при
організації уроків, і при підвищенні мотивації школярів до навчання, і для професійного
розвитку педагогів.
Комплекси
освітніх Інтернет-ресурсів:
1. Освітній сайт – інформаційний масив ресурсів,
присвячений одному навчальному предмету, розділу навчального плану або теми, що
включає в себе ілюстраційні, демонстраційні та презентаційні матеріали до
певних уроків
2. Освітній портал – Інтернет-ресурси довідкового характеру,
присвячені одному або кільком предметам шкільного курсу, з посиланнями на матеріали, які
мають відношення до певної теми уроку.
3. База знань – структуроване сховище матеріалів
навчального характеру (енциклопедії, електронні підручники, довідники, атласи
та інші).
4. Система дистанційного навчання – проходження за
допомогою Інтернет – технологій навчального процесу – починаючи з формування
індивідуального плану роботи учня і закінчуючи іспитом і отриманням документа
про закінчення навчального модуля або курсу.
Робота учнів
у класі з використанням ресурсів мережі Інтернет
може бути
організована наступним чином:
§ фронтально
(віртуальні подорожі, глобальний мережевий проект);
§ індивідуально
(пошук, відбір і аналіз навчальної інформації);
§ в
групах (виконання спільного навчального проекту).
Основна мета уроку з використанням ресурсів мережі
Інтернет відповідає триєдиній дидактичній меті уроку:
- Освітній
аспект: сприйняття учнями навчального
матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.
- Розвиваючий
аспект: розвиток пізнавального інтересу
в учнів, уміння узагальнювати, аналізувати, порівнювати, активізація творчої
діяльності учнів.
- Виховний
аспект: виховання наукового світогляду,
вміння чітко організувати самостійну і групову роботу, виховання почуття
товариства, взаємодопомоги.
Сьогодні в мережі Інтернет можна знайти досить багато
інтерактивних навчальних середовищ, інтерактивних лабораторій, збірників задач,
тестів, електронних підручників, енциклопедій і т.п.
Використання
різних технологій, прийомів і методів з використанням ресурсів мережі Інтернет,
дозволяє добитися підвищення мотивації учнів і
поліпшення їхнього ставлення до навчання.