Мій офіційний блог знаходиться за адресою: Блог вчителя інформатики та математики КЗ "Компаніївське НВО"

Інтернет-ресурси в педагогічній діяльності

Інтернет відкрив величезні можливості перед педагогами сучасної школи. Вчителі, удосконалюючи свій професіоналізм і поповнюючи свої методичні скарбнички, все частіше відчувають потребу в методичній підтримці щодо проведення уроків із застосуванням Інтернет–ресурсів.
Інформаційне середовище навчання розширюється в умовах інформатизації системи освіти і перед вчителями стоїть досить складне завдання – знайти відповідь на запитання: які Інтернет–ресурси будуть найбільш ефективні в освітньому процесі?
Аспекти використання педагогічних технологій на уроках з використанням ресурсів мережі Інтернет:
Ø    Ресурси мережі Інтернет повинні полегшити вид діяльності вчителя на уроці.
Ø Учні повинні вміти вільно орієнтуватися, звертаючись до ресурсів мережі Інтернет.
Ø  Учитель може вибирати ресурси мережі Інтернет з методичним супроводом для досягнення та аналізу результативності навчального процесу.
Освітні ресурси мережі Інтернет
Дидактичними засобами вважаються всі освітні ресурси, які беруть участь у процесі навчання та призначені для використання, як вчителем, так і учнем.
У мережі Інтернет можна вибрати освітні ресурси за наступними напрямками:
§        Конспекти уроків
§        Методичні розробки та дидактичні матеріали до уроків
§  Навчальні програми, варіативні курси, навчальні модулі з шкільних предметів
§        Електронні підручники
§        Презентації до уроків
§        Відеоматеріали із записами уроків
§        Педагогічні ініціативи педагогів, реалізовані в практичній діяльності.
Основні мотиви використання Інтернету учнями:
ü   отримання навчальної інформації;
ü    доступ до інформації, не відображеної в традиційних джерелах;
ü  можливість віртуальних подорожей по віртуальних музеях, бібліотеках, містах, країнах;
ü   участь в мережевих проектах, інтерактивний режим спілкування зі своїми однолітками.
Таким чином, Інтернет можна використовувати і при організації уроків, і при підвищенні мотивації школярів до навчання, і для професійного розвитку педагогів.
Комплекси освітніх Інтернет-ресурсів:
1. Освітній сайт – інформаційний масив ресурсів, присвячений одному навчальному предмету, розділу навчального плану або теми, що включає в себе ілюстраційні, демонстраційні та презентаційні матеріали до певних уроків
2.  Освітній портал – Інтернет-ресурси довідкового характеру, присвячені одному або кільком предметам шкільного курсу, з посиланнями на матеріали, які мають відношення до певної теми уроку.
3. База знань – структуроване сховище матеріалів навчального характеру (енциклопедії, електронні підручники, довідники, атласи та інші).
4. Система дистанційного навчання – проходження за допомогою Інтернет – технологій навчального процесу – починаючи з формування індивідуального плану роботи учня і закінчуючи іспитом і отриманням документа про закінчення навчального модуля або курсу.
Робота учнів у класі з використанням ресурсів мережі Інтернет
може бути організована наступним чином:
§  фронтально (віртуальні подорожі, глобальний мережевий проект);
§   індивідуально (пошук, відбір і аналіз навчальної інформації);
§     в групах (виконання спільного навчального проекту).
Основна мета уроку з використанням ресурсів мережі Інтернет відповідає триєдиній дидактичній меті уроку:
-  Освітній аспект: сприйняття учнями навчального матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.
- Розвиваючий аспект: розвиток пізнавального інтересу в учнів, уміння узагальнювати, аналізувати, порівнювати, активізація творчої діяльності учнів.
-   Виховний аспект: виховання наукового світогляду, вміння чітко організувати самостійну і групову роботу, виховання почуття товариства, взаємодопомоги.
Сьогодні в мережі Інтернет можна знайти досить багато інтерактивних навчальних середовищ, інтерактивних лабораторій, збірників задач, тестів, електронних підручників, енциклопедій і т.п.
Використання різних технологій, прийомів і методів з використанням ресурсів мережі Інтернет, дозволяє добитися підвищення мотивації учнів і поліпшення їхнього ставлення до навчання.